De ervaringen in de spelsimulaties kunnen nu middels LE-App razendsnel worden gemeten (en uiteraard getoond ). Eerst hebben we getest bij het afscheid van LE-ctor, onze lector Piet van Elswijk, de dag erna bij een internationale groep IBMS-studenten van Stenden in Leeuwarden.

Na een ontwikkeling van meer dan een jaar, eindelijk de eerste resultaten.
De app op de smartphone (“LE-App”) maakt het mogelijk héél snel testen af te nemen. Die testen vullen een database, waarna je allerlei berekeningen kunt maken, verbanden kunt onderzoeken en aangeven. Zo kunnen we leerervaringen razendsnel meten. Ook de emoties die ze met zich mee brengen. Door de app en de smartphone sluit de spelsimulatie met LEGO blokken ook veel beter aan op de belevingswereld van de huidige studenten/leerlingen. Dat kon je al zien bij de eerste pilots: daar waar dinsdag het de ‘oudjes’ bij de afscheid van Piet van Elswijk het nog 5 minuten kostte om te downloaden en te installeren, was dat donderdag binnen een minuut allemaal geregeld en waren er ook al de eerste antwoorden. Die toonden dat de ondernemerschap ervaringen van LE-Game in het algemeen gepaard gaan met bepaald positieve emoties:

Deze testen zijn trouwens pas het begin…de mogelijkheden van LE- App zowel in LE-Game als ook daarbuiten zijn eindeloos.